KIRIM VE NOGAY TATAR YEMEKLERİ

facebook sayfamız tıklayın/TATAR YEMEKLERİ OKYANUSU
Beğen


ANA SAYFA YENİ TARİFLER FACEBOOK İLE ETKİLEŞİMLİ OLARAK YAPILACAKTIR.YORUMLARINIZLA PAYLAŞIMLARINIZLA KATKIDA BULUNUN

TATAR AŞLARI, TATAR MUTFAĞI VE TATAR MUTFAK KÜLTÜRÜ HAKKINDA HER ŞEY

28 Aralık 2010 Salı

SULU CANTIK

SULU CANTIK

Bu cantık konusu bana kafayı yedirecek,
1-
CANTIK benim bildiğim cantık bu , 
2-
çokca  bilinen TAVALOKUM ancak  tava lokuma peşlokum yada cantık ta diyorlar ,
3-
bu yetmedi CANTAYIK CANTIK diye isimlendirmek zorunda kaldığım cantığı buldum ardından,

4-
neyse türk dünyası yemeklerini tanıtan güzel bir site var nette onun da kırım bölümüne herhalde bir 20 kez falan girmişimdir yine cantık ismini gördüm ama hiç okumadım geçenlerde birde oraya bakayım dedim
yine bir şaşkınlık bu sefer bambaşka bir cantık tarifiyle karşılaştım

adına cantık diyemedim bildiğimiz cantıkla karışacak, bu yüzden yapım aşamasında su döküldüğü için sulu cantık diye isimlendirdim

sulu cantık dediğim bu tarifin bulunduğu sitenin tarifler ile ilgili kısıtlamalara ilişkin bölümü veriyor ve sonrada tarifi ekliyorum

ilgili sahifenin linki http://www.turkish-cuisine.org 2
Kullanım İzni
Korunmakta olan materyallerin kullanım izni, öğretim, staj, araştırma, eleştiri, yorum ve raporlama gibi ticari olmayan amaçları kapsamaktadır.
Aksi belirtilmediği takdirde, bu web sitesinden metin ve görsel malzeme yüklemek ve yazdırmak isteyen kullanıcılar aşağıda belirtilen kural ve şartlar dışında Türk Kültür Vakfı’nın yazılı izni olmadıkça hiç bir malzemeyi kullanamaz:
1.  İçerikler sadece kişisel ve ticari olmayan eğitim amaçlarıyla kullanılabilir.
2.  Kullanıcılar, basılı tüm çalışmalarında yazar ve kaynak belirtmek zorundadırlar.
3.  Alıntılar, içerikle ilgili tüm telif hakları ve ilgili bilgileri içermeli; Türk Kültür Vakfı web sitesine atıfta bulunmalıdır.
4.  Hiçbir içerik değiştirilemez, içeriğinde değişiklik yapılamaz.
5.  Kullanıcılar bireysel dosya, görsel ya da metinlere uygulanan diğer tüm şartlar ve sınırlamalara uymak zorundadırlar.


aşağıda görüldüğü gibi ismi sadece CANTIK olarak veriliyor.
Cantık
Malzemeler:

1 kg. Un
1/2 Su bardağı tuzlu su
250 gr. Margarin
300 gr. Dana kıyması
5 Baş soğan
Tuz, karabiber
1 Adet yumurta
Yapılışı:
Un, tuzlu su ve margarin ile kulak memesi yumuşaklığında hamur yapınız.
¾15- 20 dakika dinlendiriniz.
Hamuru elma büyüklüğünde parçalara ayırınız.
6–7 mm. kalınlığında, küçük pasta tabağı büyüklüğünde açınız.
Kıyma, soğan, tuz, karabiber karışımı hazırladığınız içten koyunuz.
Poğaça şeklinde kapatınız, kenarlarını kıvırınız.
Yalnız bir ucunu açık bırakınız.
İçine küçük çaydanlıkla 2 yemek kaşığı kadar su akıtınız.
Üzerine yumurta sürüp, fırında pişiriniz.


Bu tarif 95. tatar yemeğinin tarifi oldu,  5. cantık tarifi oldu (köbeteyi tarif edeni vermedim ancak yukarıda yazdım), kimbilir belki bir başka cantık tarifi  daha bulunur,
afiyet olsun

Blog Listem